lørdag den 2. januar 2010

Det er tid til laengere tale om Green

Er du træt af at høre folk taler om Grøn dette og Bæredygtig det? Har du hørt nok om Benzin virksomhedernes forpligtelse over for miljøet? Jeg har.

Må ikke få mig forkert, det er ikke, at jeg ikke tror på at beskytte jorden for fremtidige generationer. Eller at jeg synes, vi skal give afkald på at designe ansvarlige produkter og bygge intelligente hjem. Men sandheden er, hvis vi stadig taler om det, vi ikke er der endnu.

En nylig artikel i ecohome bladet fortæller historien om et offentligt-privat partnerskab, der har begået 4 milliarder dollars til opførelse af overkommelige nye grønne boliger og renoveringer. Hvorfor? Fordi gennem en omfattende undersøgelse af økonomisk overkommelige boliger udvikling, har de indset, at overkommelige grønne boliger, der faktisk har en Return on Investment (ROI), de betaler for sig selv.

Men blot to uger siden jeg gennemgik en Request for kvalifikationer (RFQ) fra en lokal Community Development Corporation (CDC), der ikke indeholder nogen form for effektivitetskrav i designet hjem og bygget for de mennesker, der kan drage størst fordel af lav nytte regninger og et sundt sted at bo.

Tag ikke fejl af det, er der masser af enkeltpersoner og organisationer derude, der gør de ting, der giver mening. De er at bevare og stræber efter at ændre den måde, de gør tingene, til at operere med fokus på den tredobbelte bundlinje ikke bare den nederste linje. Men vi er stadig i en tid, hvor Green er i vid udstrækning om markedsføring og en spottende politisk taler punkt.

Først når vi holder op med at høre om det på søndag formiddag talkshow kredsløb og markedsførere gå videre til en anden måde at give os den varme og fuzzies vil vi vide, at vi har gjort nogen fremskridt.

Hvis du spørger mig, skal du afslutte det tid til at tale om det og komme videre.