torsdag den 22. oktober 2009

Rose

\ "Rose \"

Af Lola

Tuberose, der er. Mit første møde med denne dejlige anlæg var i NC jeg så anlægget i fuldt flor, og det lugtede fantastisk. Duften er som en Gardenia. Jeg har købt anlægget og senere bragte den tilbage til Florida og plantede den i jorden. Den døde tilbage, at vinteren, men kom tilbage til næste forår og blomstrede. Desværre er det ikke syntes efter næste vinter.
Sidste år jeg har købt pærer af dobbelt tuberose (Polianthes tuberosa 'The Pearl'). Jeg har også købt det indre mexicanske tuberose, (Rajanigandha, Sedap Night). Researching dette ene jeg lærte aztekerne brugte den olie til at give smag chokolade.

Dette er billedet af den fælles mexicanske Tuberose Som du kan se det fik to blomst stilke.
Dette er billedet af den dobbelte tuberose, The Pearl. De har ikke flor sidste år, men har gjort det i år. De begyndte at danne blomst stilke omkring den første juli. Som tiden gik stænglerne fik længere. Så de startede med det blomstrer.
Denne standard er resultatet af den mexicanske Tuberose blive afbrudt.
Se, hvordan blomsten ser ud, som vi har bragt EU tættere!

Dette er den dobbelte tuberose, før det begynder at åbne. En klynge af \ "bælg \" som jeg kalder dem
Et nærbillede af \ "bælg \"
Jeg har en siddende ved hoveddøren og en af garageporten så uanset hvilken vej vi går ind i det er, at dejlige lugt.

Så længe de blomstrer vi vil have en meget behagelig duft .......

I haven